ZIjn jullie flink aan het groeien en is het tijd voor een groter kantoor? Of zit jullie huurcontract erop en is het tijd voor een nieuw plekje? Dan sta je aan de voet van een hoop geregel. Hierbij mag je natuurlijk niets over het hoofd zien. Om dit in goede banen te leiden heb je een goede voorbereiding nodig. Met onze slimme verhuistips hopen wij jullie bedrijf te helpen bij een soepele verhuizing.
Bundelen
Als je de kantoormeubels mee verhuist is het praktisch om deze allemaal uit elkaar te halen. Dit zorgt voor meer ruimte in de verhuiswagen. Vergeet niet bij de demontage om alle schroeven en andere kleine onderdelen bij elkaar te houden. Zorg ervoor dat je alle onderdelen per meubelstuk in een apart zakje doet en geef duidelijk aan waarvoor de onderdelen zijn. Maak ze vervolgens met tape vast aan een onderdeel van het meubel..
Is iets essentieel? Leg het apart
We raden je ook aan om een aparte doos te maken voor alle spullen die je de eerste dag/dagen nodig hebt. Vooral op kantoor zijn er veel voorwerpen die dagelijks worden gebruikt. Zo zijn laptop opladers van essentieel belang om te kunnen blijven werken. En vind die maar eens terug tussen al die dozen. Maak daarom een centrale plek waar iedereen de essentiële producten plaatst. Deze doos behandel je als kostbaar en verhuis je als eerst naar het nieuwe kantoor. Plaats deze hier weer op een plek waar iedereen van weet en die makkelijk vindbaar is.
Bescherm alles wat breekbaar is
Om alle breekbare apparatuur te beschermen kun je het beste handdoeken of inpakpapier gebruiken. Met handdoeken (of keukendoeken) heb je meteen twee vliegen in een klap te pakken: het beschermt de breekbare producten en je hoeft er niet nog een extra doos bij te pakken. Als je liever inpakpapier wilt gebruiken, geven we je als extra tip om geen krantenpapier te gebruiken. De inkt kan namelijk afgeven op de spullen.
Huur extra opslagruimte
Met een opslagruimte kun je ‘verhuiszorgen’ ontlasten. Je kunt dus het beste een opslagruimte huren om producten die je niet wekelijks gebruikt in op te slaan. Bedrijven als Huureenbox bieden deze mogelijkheid. Hier staan jullie spullen niet meer in de weg op de nieuwe werkplek. Een opslagruimte kan erg prettig zijn voor bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan voorraadopslag voor bedrijven die heel veel hebben ingekocht, waardoor hun voorraadruimte uitpuilt. Of aan archiefopslag voor bedrijven die aan de wetgeving willen voldoen door enkele jaren hun archief bij te houden, maar het vervelend vinden dat dit archief veel ruimte inneemt op kantoor.
Alle bovenstaande tips afgevinkt? Dan zijn jullie klaar voor een kantoorverhuizing. En hebben jullie de kantoorverhuizing overleefd? Dan zijn jullie als team waarschijnlijk een stuk sterker geworden. Succes tijdens deze hectische periode!
Leave a Reply