Het vertaling van je website naar een specifieke taal is erg belangrijk. Mensen reageren toch altijd beter op de taal waarin ze zijn opgegroeid. Om een succesvolle business lokaal op te zetten is het niet voldoende om de taal te spreken die ze begrijpen (vooral wanneer het merendeel van een bepaald land of markt de secundaire taal niet goed beheerst). Je moet ze aanspreken in de taal, waar ze mee van kinds af aan zijn opgegroeid. Kies daarom voorbeeld voor Attached Language, vertaalbureau Den Haag. Dit bespaart je tijd en ontzorgt je volledig.
Lokalisatie
Studies tonen aan dat mensen meer tijd op een website doorbrengen als die website in hun moedertaal wordt vertaald, en ze hebben ook meer kans om een product te kopen dat “beschikbaar” is in hun moedertaal. Mensen voelen zich ook meer op hun gemak en begrijpen wanneer ze in contact komen met hun innerlijke semantiek. Je bent dus bijna verplicht om ze te geven wat ze willen. Door de inhoud van je site te vertalen, kunnen bezoekers gemakkelijker toegang krijgen tot de juiste onderwerpen en producten. Een van de beste redenen voor de geplande professionele vertalingen van inhoud is dan ook de groei van je omzet en uiteindelijk winst. Bedrijven die dit doen, gaan echter vaak nog een stap verder en ontwikkelen een uiterst competitieve trend op de lokale markt
Nieuwe markt
Door je website te vertalen, overschrijdt je product de grens en kunt je meer klanten aantrekken. De moedertaal van de mensen trekt ze aan en brengt je dus veel voordelen. De positie van je site binnen Google neemt ook automatisch toe met als gevolg een sterke toename van het aantal bezoekers. Een website in de moedertaal van bezoekers geeft tevens meer vertrouwen en nabijheid.
Financieel gewin
Het vertalen van je site, zelfs als het maar een deel is, lijkt misschien een serieuze financiële inspanning. je moet echter naar de toekomst kijken en je inspanningen zullen uiteindelijk worden beloond. Dit komt omdat een website in twee of meer talen een ongekend concurrentievoordeel biedt. Vertaal je website, creëer een vriendelijkere omgeving voor klanten en verbeter de communicatie met de klant. Deze positieve aspecten geven je uiteindelijk aanzienlijke financiële voordelen!
Het is dus erg interessant om je website te laten vertalen. Het wordt ook sterk geadviseerd om dit door een professioneel bureau te laten doen, aangezien zo’n bedrijf hierin gespecialiseerd is.
Leave a Reply