Naast zakelijke outfits is de business tas heren in de loop der tijd erg veranderd. Te veel mensen zijn vergeten waarom goede zakelijke kleding belangrijk is. Mensen steken zoveel tijd in hun carrière om verder te groeien en wellicht een promotie te krijgen, maar besteden amper tijd aan hun uiterlijk of outfits op het werk. Je moet professionaliteit uitstralen op je werk en dat kan je doen doormiddel van de juiste en geschikte outfits te kiezen die bij jouw stijl passen. Een prachtige toevoeging zijn toch wel de plevier tassen.
Voorkeuren van bedrijven
Maar er zijn sommige bedrijven die er de voorkeur aan geven om werknemers toe te staan en zelfs ook aan te moedigen om zich vrij of nonchalant te kleden voor comfort. En dat doen ook veel werknemers. Dit werkt meestal goed in meer creatieve werkomgevingen. Maar andere bedrijven zullen echter een meer gedefinieerde en professionele dresscode aanmoedigen en/of vereisen om een professioneel beeld van zichzelf en het bedrijf te behouden, waarbij werknemers dagelijks in contact komen met belangrijke klanten en zakenpartners.
Er ontstaan conflicten wanneer werknemers zich liever comfortabel of in de meest recente stijlen kleden in plaats van te beseffen hoe belangrijk het voor hen is om zichzelf op een meer professionele of conservatieve manier te presenteren. De belangrijkste reden waarom het dragen van de juiste zakelijke kleding belangrijk is voor elke zakelijke professional, is omdat het een visueel beeld geeft en de boodschap uitstraalt dat de werknemers professioneel zijn.
Zakelijke outfits zeer belangrijk
Een andere reden waarom het dragen van de juiste zakelijke outfits belangrijk is in de zakenwereld, is dat je nooit weet wanneer je iemand van buiten jouw bedrijf moet ontmoeten. Jouw beeld voor deze buitenstaander zal het imago van jouw bedrijf zijn dat herinnerd wordt. In zakelijke transacties moet dit beeld en deze boodschap professioneel zijn. Het belang van een dresscode verschilt wel per branche of per bedrijf. De correlatie tussen beide is wel over het algemeen erg sterk. Hoe een individu zich naar het werk kleedt, kan een krachtige uitbreiding zijn van zijn of haar persoonlijke merk. Kleding, accessoires en zelfs een schoen of een tas dat een werknemer kiest om te dragen, helpen zijn of haar vaardigheden en kwaliteiten in de ogen van de werkgever, collega’s en klanten te versterken of te verminderen.
Leave a Reply