Adressenbestanden zijn alle contactgegevens van je gewenste doelgroep die je nodig hebt voor direct marketing acties. Bij direct marketing neem je direct contact op met je doelgroep via mail, telefoon of post. Hiervoor heb je natuurlijk wel contactgegevens nodig. En niet zomaar contactgegevens maar die van de juiste doelgroep zodat je zo efficiënt mogelijk te werk kunt gaan.
Hoe vind je de doelgroep
Voordat je kunt zoeken naar contactgegevens van je doelgroep of deze contactgegevens kunt aanvragen bij een bedrijf heb je meer inzicht nodig in wie de doelgroep dan is. Dit kun je doen zoals je altijd doelgroep onderzoek doet. Je kunt ook kijken naar je huidige klantenbestand en deze updaten en verrijken. Hoe meer je te weten komt over je huidige klanten, hoe meer inzicht dat geeft voor de ideale potentiële klant. Waardevolle marketingkenmerken waarmee je je huidige klantenbestand kunt verrijken zijn bijvoorbeeld werknemersklasse en branchecode. Hoe meer je begrijpt van je huidige klanten, hoe specifieker je je doelgroep in kaart kunt brengen.
Hoe kom je eraan
Nu je een goed beeld hebt van de doelgroep die je wil bereiken met je direct marketingactiviteiten, moet je aan contactgegevens zien te komen. Dit klinkt misschien lastig, vooral als je op zoek bent naar beslissers of erg specifieke doelgroepen. Gelukkig zijn er bedrijven die je toegang geven tot enorme databases vol met (zakelijke) adressen. Een daarvan is B2B adressen. Zij bieden bedrijfsadressen per branche, hebben enorm veel contactgegevens van belangrijke beslissers en hebben zelfs een groot aanbod aan internationale adressen.
Voordelen
Adressenbestanden kopen van een bedrijf heeft veel voordelen. Het bespaart je enorm veel tijd om al deze gegevens zelf op te zoeken en zo’n bedrijf kan je meteen in contact brengen met de belangrijkste beslissers in een bedrijf. Van directeuren tot facility managers tot inkoopmanagers. Wat er ook uit jouw doelgroep onderzoek is gekomen, zo’n bedrijf kan je aan de juiste contactgegevens helpen. Ook kun je extra informatie over de prospects verkrijgen waardoor je optimaal kunt anticiperen en hen persoonlijker kunt benaderen voor een grotere kans op succes.
Leave a Reply